Tryb normalny

  • Tryb normalny

Tryb nocny

  • Tryb nocny

Kontrast

  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny

Rozmiar czcionki

  • Czcionka domyślna
  • Czcionka średnia
  • Czcionka duża
Treść główna
  1. PODSTAWA PRAWNA:
    Osobie opuszczającej po osiągnięciu pełnoletności rodzinę zastępczą, rodzinny dom dziecka, placówkę opiekuńczo-wychowawczą lub regionalną placówkę opiekuńczo-terapeutyczną udziela się pomocy w oparciu o poniższe przepisy:
    • Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2013r. poz. 135 z późn. zmianami)
    Osobie opuszczającej po osiągnięciu pełnoletności dom pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schronisko dla nieletnich, zakład poprawczy, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, młodzieżowy ośrodek socjoterapii zapewniający całodobową opiekę i młodzieżowy ośrodek wychowawczy udziela się pomocy w oparciu o poniższe przepisy:
    • Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.)
    • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 3 sierpnia 2012r. w sprawie udzielania pomocy na usamodzielnienie, kontynuowanie nauki oraz zagospodarowanie (Dz.U. z 2012r. poz. 954)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lipca 2012r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz. U. z 2012r. Poz. 823)
  2. WYMAGANE DOKUMENTY:
    • wniosek o przyznanie pomocy na usamodzielnienie
    • indywidualny program usamodzielnienia
    • wskazanie opiekuna usamodzielnienia
    • pisemna zgoda opiekuna usamodzielnienia oraz deklaracja należytego wykonania powierzonych mu zadań
    • postanowienie sądu, na mocy którego osoba usamodzielniana przebywała w pieczy zastępczej lub w jednej z w/w placówek
    • poświadczenie zameldowania
    • aktualne zaświadczenie ze szkoły
    • dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody
  3. OPŁATY:
    Postępowanie nie podlega opłatom.
  4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
    Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 poz. 267 z późn. zm.) - "sprawy winny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, przy czym załatwienie spraw wymagających postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a dla spraw szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy".
  5. TRYB ODWOŁAWCZY:
    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
  6. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
    Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
    ul. Łużycka 91, 74-100 Gryfino
    w godzinach: 7.30 - 15.30
    od poniedziałku do piątku

    Kontakt w sprawie usamodzielnień wychowanków instytucjonalnej pieczy zastępczej i placówek wymienionych w art. 88 ustawy o pomocy społecznej:
    Katarzyna Poprawska pok. 12, Tel. 91 404 55 04 wew. 112

    Kontakt w sprawie usamodzielnień wychowanków rodzinnej pieczy zastępczej:
    Monika Leszczyszyn pok. 11, Tel. 91 404 55 04 wew. 111
Załączniki

Brak załączników.

Metryczka
Rejestr zmian
Opis zmian Data Osoba
Artykuł został utworzony. 2017-03-22 19:04:18 Ilona Juś
Artykuł został zmieniony. 2018-04-11 12:54:54 Marcin Bołbot
bip.gov.pl

Administrator strony: Marcin Bołbot - tel.: 91 404 55 04 wew. 118 - e-mail: m.bolbot@pcpr-gryfino.pl