Tryb normalny

  • Tryb normalny

Tryb nocny

  • Tryb nocny

Kontrast

  • Kontrast czarno-biały
  • Kontrast czarno-żółty
  • Kontrast żółto-czarny

Rozmiar czcionki

  • Czcionka domyślna
  • Czcionka średnia
  • Czcionka duża
Treść główna
  1. PODSTAWA PRAWNA:
    Art. 35a ust. 7 pkt d ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.) oraz § 2 ust. 4 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002r.
  2. WYMAGANE DOKUMENTY:
    1. Wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON na likwidację barier architektonicznych,
    2. Załączniki:
      Do I etapu:
      • kopia orzeczenia, o którym mowa w art. 1 lub 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
      • orzeczenia o niepełnosprawności osób zamieszkujących wspólnie z wnioskodawcą,
      • udokumentowana podstawa prawna zameldowania w lokalu, w którym ma nastąpić likwidacja barier architektonicznych (własność, umowa najmu),
      • zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób zamieszkałych wspólnie z wnioskodawcą,
      • zaświadczenie kierownika Powiatowego Urzędu Pracy o statusie zawodowym w przypadku bezrobotnego lub poszukującego pracy,
      • zaświadczenie lekarskie
      Do II etapu:
      • szkic mieszkania,
      • projekt i kosztorys, pozwolenie na budowę (w koniecznych przypadkach),
      • zgoda właściciela budynku (w koniecznych przypadkach),
      • przyjęte pełnomocnictwo inwestora zastępczego.
  3. OPŁATY:
    Nie pobiera się opłaty.
  4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
    Wnioski należy składać przez cały rok kalendarzowy. Jednostka rozpatrująca wniosek w ciągu 10 dni od dnia złożenia wniosku dokonuje weryfikacji. W przypadku stwierdzenia uchybień, podmiotowi składającemu wniosek przysługuje, termin 30 dni na uzupełnienie wniosku.
  5. TRYB ODWOŁAWCZY:
    Brak trybu odwoławczego - PCPR realizuje wszystkie wnioski w miarę posiadanych środków PFRON.
  6. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI:
    Od poniedziałku do piątku. od godz. 7.30 do 15.30 w:
    Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Łużycka 91, 74-100 Gryfino
    tel. 91-404-55-04, 91-416-20-17
    oraz
    PCPR (filia w Chojnie)
    ul. Dworcowa 1, 74-500 Chojna
    tel. 91-414-27-89
    Od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00
  7. UWAGI:
    Nie można występować o refundację już dokonanego zakupu. Zakup i prace dotyczące likwidacji barier mogą być finansowane dopiero po złożeniu wniosku i podpisaniu umowy.
    Likwidacja barier architektonicznych, może być dofinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, jeżeli jest dokonywana w związku z indywidualnymi potrzebami osoby niepełnosprawnej oraz jeżeli ich realizacja umożliwi lub w znacznym stopniu ułatwi osobie niepełnosprawnej wykonywanie podstawowych, codziennych czynności lub kontaktów z otoczeniem. O dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych może ubiegać się osoba niepełnosprawna, która ma trudności w poruszaniu się.
Metryczka
Rejestr zmian
Opis zmian Data Osoba
Artykuł został utworzony.

Dodane załączniki

2017-03-22 19:32:28 Ilona Juś
Artykuł został zmieniony.

Usunięte załączniki

Dodane załączniki

2017-03-22 19:34:23 Ilona Juś
Artykuł został zmieniony.

Usunięte załączniki

Dodane załączniki

2018-04-06 11:49:00 Marcin Bołbot
Artykuł został zmieniony. 2018-04-11 12:51:51 Marcin Bołbot
Artykuł został zmieniony.

Usunięte załączniki

Dodane załączniki

2018-10-05 07:25:04 Marcin Bołbot
bip.gov.pl

Administrator strony: Marcin Bołbot - tel.: 91 404 55 04 wew. 118 - e-mail: m.bolbot@pcpr-gryfino.pl